reklama

Pohľady

Odjakživa som rada pozorovala ľudí. Sledovala ich pohyby, črty tváre, vrásky šťastia, či zármutku a hádala, čo ich v živote stretlo a čo ich ešte len čaká. Moji rodičia to doteraz považujú za úchylku, ktorej sa postupom času a dospelosti nechcem a odmietam vzdať. Všetci ma vždy upozorňovali nezízaj. Uznávam pre niektorých ľudí sa mohol zdať môj uprený pohľad nepríjemný, možno tvrdiť, až nepriateľský. V mojom detskom myslení prebiehala podrobná analýza výrazu a očí človeka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 Bavila som sa tým, že ľudia často môj pohľad nevydržali, uhli očami a ospravedlňujúco sa zahľadeli kamsi ponad mňa. Nedokázala som ich oči pritiahnuť naspäť. Zatiaľ čo oni si v hlave mysleli aké nevychované dieťa.

 Keď sa občas zabudnem a pozerám sa na ľudí tak ako kedysi, netrénujú žiadny ospravedlňujúci výraz. Buď po mne nepriateľsky spod viečok zazerajú, alebo uhýbajú pohľadom v domnienke, že nikto nevidí, čo sa im deje za zreničkami. Je to blázon počujem ich myšlienky tíško sa presúvať ku mne. Zarazím sa a znova sa neurčito zahľadím do kávy. Počujem hlasy minulosti, mojich rodičov, ktorí mi zakazovali takzvane sa pozerať. Sledovať ľudí ostrým pohľadom a hľadať v nich osudy. Často mi zakrývali oči a stále vraveli na to si ešte malá, pochopíš, keď budeš dospelá. Problém je, že deti nechcú robiť to, čo im kážu rodičia a preto som chcela sledovať všetko „nevhodné“. Vraví sa, že zakázané ovocie chutí. Pri zakázaných filmoch som sa snažila pozerať cez kľúčovú dierku a kradmo som pozorovala žobrákov, tulákov, potulných spevákov. Ľudí, ktorí mali zaujímavé osudy. Nechápala som akí sú tí dospeláci hlúpi, keď prechádzajú okolo tohto všetkého a tvária sa, že to neexistuje a skĺznu pohľadom ďalej. Jediný znak toho, že si niečo všimli sú posmešné úškrny a pohľady plné strachu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Prečo to robia? Zaujímalo ma. Prečo tieto iné veci, týchto iných ľudí nevnímali, ale pozerali na ostatné pre dieťa nezaujímavé veci ako výklady s oblečením a na ustaraných pánov v oblekoch s takým očividným potešením?

 Po desaťročí a pár drobných mi rodičia prestali zakrývať oči. Bola som sklamaná z toho, čo som videla. Videla som toho menej, ako som videla, keď som bola dieťa a zakrývali mi oči. Pochopila som prečo dospeláci nepozerajú na tých „nevhodných“ ľudí ako ich volali. Kým všetci ostatní dospelí prázdne prešli pohľadom po mne, títo ľudia sa tíško  pozerali späť.   

Ingrid Borárosová

Ingrid Borárosová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Znáš mňe já jsem blázen málokdo mňe zkroti... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu